Achtergrond informatie lessen

Bij No Limits Gym worden verschillende lessen gegeven. Iedere les heeft zijn eigen achtergrond en basis. Lees hieronder meer informatie. Mocht je aan de hand van de onderstaande informatie nog meer vragen hebben, laat het even weten. 

kids_kb

Kickboksen kids

Bij deze training worden kinderen op een verantwoorde en leuke manier de basistechnieken van het kickboksen bijgebracht. Daarnaast leren ze discipline, zelfbeheersing en respect voor anderen. Veiligheid staat in deze trainingen voorop. We hebben lessen voor kinderen van 4 - 7 jaar en van 8 tot 14 jaar.

Bokszaktraining

Trainen op bokszakken is vermoeiend, heel vermoeiend. Het is een perfecte training om conditie, snelheid, reactievermogen, uithoudingsvermogen, kracht en techniek te combineren. Met een stevig tempo worden verschillende oefeningen afgewerkt. Afwisselende combinaties van stoten, schoppen en knieen worden geoefend. Hiernaast een filmpje met een kleine impressie…. 

Ladies Only

Bij de ladies only training komen vele aspecten aanbod; natuurlijk conditie, uithoudingsvermogen, lenigheid, maar ook kracht, zelfverdediging en humor. Met een leuke groep op een goede manier bezig zijn met je lichaam. 

ladies_training
pil_03

Pilates

Pilates is vernoemd naar Joseph Pilates die in de jaren twintig een reeks oefeningen ontwikkelde die oorspronkelijk ‘contrology’ werden genoemd. Deze methode bestaat uit een lage impact flexibiliteit gemengd met uithoudingsbewegingen gecombineerd met spierkracht. Pilates legt de nadruk op kernkracht, uitlijning, kracht en balans.

pil_01

Pilates of yoga?
Pilates en yoga zijn beide gericht op de adem, uitlijning, balans, kracht en flexibiliteit. Het versterken van je kern in de Pilates-les geeft je een betere balans in yoga; Door je flexibiliteit in de yogales te vergroten, kun je groter en dieper bewegen in Pilates. Een groot verschil is de ademhaling: bij yoga is er buikademhaling en bij Pilates is het hoger in de borst en ribben. 

ThaiChi.JPG

Taichi

Taichi is een bewegingsleer, waarbij je leert je lichaam gezond te krijgen en te houden. Woorden als balans, evenwicht, rust, ademhaling, zijn kenmerkend. Vooral in deze hectische tijden, leer je middels taichi rust in je leven te creeren.

personal_training

Personal Training

Bij personal training, wordt er 1-op-1 gewerkt. Van te voren wordt afgesproken welke doelen er bereikt moeten worden. Dit kan van alles zijn, bijvoorbeeld ontwikkeling van techniek, verbeteren van conditie, verliezen van gewicht, zelfverdediging leren etc. Je trainer is je motivator, de stok achter de deur. Vriendelijk en begripvol, maar onvermurwbaar.